zondag 16 december 2018

Brimstone Party 9

The Hunt For Liquid Dark Stone

Vervolg van de lopende campaign en excursie naar de Caverns of Cynder op zoek naar... liquid dark stone voor Mr Gates. Een zuiverdere doch gevaarlijkere vorm van de vreemde substantie die schijnbaar enkel op deze beruchte lavawereld voor schijnt te komen. Wat hij daarmee van plan is weet niemand, maar enkel de meestersmid die voor hem werkt zou dit kunnen bewerken.
Twee van de vier helden zien dat ocharme niet zitten omdat de hitte daar parten kan spelen als ze teveel kleren aanhebben (1 hit per clothing item) maar de potentiële schatten en dark stone die daar te vinden is overtuigen hen al gauw van het nut van de missie.

Henchman Pete gaat mee, alsook een "trouwe hond" in bruikleen van één van de boeren omdat we Adlerville hebben gered van die irritante bende corrupte flikken.


De eerste gangen bieden weinig gevaar, al is de invloed van Cynder al merkbaar in de mijn zelf. Onze hond kwijt zich uitstekend van z'n taak en verkent gedreven de mijngangen. Pete hobbelt achterop met een extra fles whiskey voor Hoss. Wanneer we een gammele touwbrug vinden over een diepe kloof blijken onderaan de diepe "helleput" vreemde rituelen te hebben plaats gevonden die nog steeds hun sporen nalaten, maar niets waartegen we niet bestand zijn.


Als we dan nog dieper de mijn in gaan loopt het een beetje mis voor Pete... Onze henchman probeert een Darkness kaart te counteren maar na slecht rollen met de dobbelstenen wordt de arme man z'n ziel uit zijn lijf gerukt door boosaardige geesten en meegevoerd naar elders... Exit Pete! Die henchmen gaan inderdaad niet lang mee.
Hoss treurt om z'n verloren (en dure) fles whiskey die nét van pas kwam om wat sanity bij te geven. Doc geneest de prospector z'n wonden met wat verband en belooft later ook naar diens mutaties te kijken in een poging er één weg te snijden.
Nog iets dieper de gangen in ontdekken Hoss en de hond vreemde plassen gemaakt van een soort zuuroplossing die tegen alle verwachtingen geen negatief effect blijken te hebben. Tussen deze plassen is een collega prospector druk aan het werk die eerst raar opkijkt bij het zien van vreemden maar dan zo vriendelijk is ieder van ons te genezen. Er zijn ook nog sympathieke mensen op de wereld! Echter, de invloed van Cynder heeft de man in z'n greep en net wanneer hij afscheid neemt ontploft hij in een wirwar van tentakels die ons aanvallen! Het was te verwachten...


De tentakels worden vrij snel geëlimineerd door de combinatie Hoss/Dutch en we ontdekken het portaal naar Cynder! Tshonka springt er door zonder te verpinken terwijl de anderen de kamer met de plassen doorzoeken. De eerste kamer in Cynder bevat al een ferme lavapoel waar we kunnen vissen naar liquid dark stone!
Als Dutch ook Cynder betreedt vindt zij ergens tussen de stenen een oud beeld van wat "The Shadow King" blijkt te zijn. Toevallig net als ze dat wegsteekt rijzen uit de lava drie kolossen op en vallen ons aan. De vervaarlijke Lava Men van Cynder!


Het lijkt ons niet interessant ons in de grond te laten slaan door deze stenen tanks en we vluchten terug doorheen het portaal om te proberen de monsters te "kiten", wat grotendeels lukt. Eén Lavaman wordt afgeknald in Cynder voordat hij kan genezen door de lava. De overige twee geraken net bij de helden maar Doc weet gelukkig de aanval te ontwijken, en ook Dutch ondervindt weinig schade. Daarna is het een eitje beide monsters af te knallen, ondanks een toch vrij hoog pantser.


Met de monsters uit de weg is het tijd om liquid dark stone te zoeken, en dat lukt vrij goed. Hoss laat z'n sifting pan daarbij wel in de lava vallen. Tshonka verzamelt enkele stalen in z'n tomb jar waarvan we ieder eentje in bruikleen kregen van Mr White. Hos baant zich een weg door de lava en ontdekt een ander portaal. Ook Doc kan z'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en de twee springen er doorheen en belanden in een soort infernale folterkamer waar de vloer afbrokkelt en overal lava door de vloer sijpelt.
De anderen manen aan terug te keren naar de mijnen want er is ondertussen genoeg liquid dark stone gevonden maar Doc blijft treuzelen in de folterkamer (teveel duistere en oude kennis plus hij vindt een raar kristal dat darkness kaarten kan absorberen!), en dan loopt het fout. Tshonka struikelt met de tomb jar (6 move gerold en agility test gefaald) waarop deze explodeert en hemzelf, Hoss én de hond licht verbrandt. Dan maar weer naar Cynder voor méér van het spul te verzamelen. Dat lukt zonder verdere problemen en met welgeteld drie samples liquid dark stone keren onze helden terug... Mr White staat hen op te wachten aan de uitgang (hoe weet die kerel dat toch steeds?) en geeft een royale beloning van wel 300$ per held. Peanuts vergeleken wat we in de mijnen vinden maar daarom niet minder welkom. Plus we hebben nu een gunst tegoed van zijn werkgever!

Dan is het tijd om naar een stadje te reizen om uit te rusten en onze zuurverdiende dollars op te doen. Er volgt een discussie welk stadje aan te doen. Hoss wil naar een veilig fort, de rest ziet hauted town Fringe wel eens zitten. We moeten omrijden wegens een ingestorte brug over de canyons, ontwijken onderweg een roedel void hounds en laten ons niét in de luren leggen door de zoveelste snake oil salesman. Fringe blijkt wel degelijk vervloekt en er waren overal heuse geesten rond in de straten!

Haunted Town Fringe 

Er zijn enkele vervloekte artefacten (uit Cynder nota bene) te koop op straat, maar de nog niet nader bepaalde vloek zou wel eens kunnen tegenvallen dus daarvoor passen we maar. De eerste dag staat een stralende zon aan de hemel, waardoor de wereld weer mooi lijkt. Al kan schijn bedriegen. Ieder doet z'n boodschappen en laat zich al dan niet behandelen voor corruptie en mutaties. Hoss passeert langs de dokter maar die slaagt er niet in zijn mutatie te verwijderen. Doc gaat gokken in de saloon maar de winst is redelijk mager. Hij gaat met een saloon girl mee naar diens privé vertrekken en even lijkt het fout te gaan (een overval?) maar dankzij grit wordt er herrold en hij krijgt zowaar 3 permanente hit points bij! Waar zo'n bezoek aan de saloon al niet goed voor kan zijn! Na een optreden van een andere inspirerende saloon girl heeft hij z'n grit terug en doet een poging een mutatie van Hoss weg te snijden maar dat mislukt, zelfs na herrollen. Volgende keer dan maar!

Die avond wordt nog overlegd om al dan niet de vloek op het stadje te onderzoeken en proberen op te heffen (via een missie), maar het blijkt niet "interessant" genoeg om te redden. Misschien later. Meneer pastoor had niet getwijfeld, maar die is er niet meer bij. Doc huurt nog een nieuwe henchman in de saloon (Luke, lucky of unlucky zal de volgende missie uitwijzen) en iedereen legt samen om een trouwe hond te kopen want de vorige kweet zich wel uitstekend van z'n taak. We dopen hem Alf en hopen dat hij lang zal meegaan want zo'n afgericht beest is niet echt goedkoop.
Na één dag houden Doc en Tshonka het voor bekeken. De geesten worden 's nachts agressiever maar laten ons voorlopig met rust. Dutch en Hoss blijven nog één dag langer (maximum wegens één van de travel hazards) en bezoeken de saloon en dokter. Het regent oude wijven, gelukkig niet letterlijk - je weet nooit hier. Daardoor loopt iedereen er wat neerslachtig bij. Dutch verkoopt nog wat gevonden spullen, waaronder dat beeld van de Shadow King. Als dat maar goed komt...

Shopping time!

Aan het kampvuur buiten de stad overleggen onze helden wat hierna te doen. Hoss en Tshonka zijn nog steeds gebiologeerd door de Black Fang Tribe, corrupte indianen die Dark Stone eten en daardoor rare dingen doen. Tshonka blijkt een persoonlijke band of zelfs trauma te hebben met deze monsters, maar lost daar verder niets over.
We besluiten onze gunst bij Mr White in te lossen en die verwijst ons naar Hill Town, een mijnwerkersdorpje aan de rand van de canyon dat geteisterd wordt door deze monsters. Verscheidene dorpelingen zouden reeds ontvoerd zijn en er gaan geruchten dat de Black Fangs een onheilig ritueel voorbereiden waarvoor zij als offer zouden moeten dienen. Komen we nog op tijd om deze mensen te redden en het ritueel te stoppen? Of wordt dit het begin van een nieuwe queeste?

In de verte weerklinken verontrustende drums in de canyon... de Black Fang stam bereidt zich voor!

Wordt vervolgd (ik zal maar beginnen plakken en painten)...

Geen opmerkingen: