Nog een kleine aanpassing met veel impact zijn de regels voor afstandswapens (hier bogen, kruisbogen en magische spreuken). Niet langer schiet je eerst de andere survivors af op een vak, nu doen enkel de missers schade op je medespelers. Wordt meteen de huisregel voor de originele Zombicide hier in de V-Cave!
Necromancers bieden een nieuw type vijand dat het stressgehalte licht verhoogd wanneer ze verschijnen (tijdelijk spawn point waar ze verschijnen + kans op een extra permanent spawn point als ze weten te ontsnappen). Ze zijn wel vrij gemakkelijk te doden (1 schade) en dan mogen de spelers 1 spawn point naar keuze wegnemen.
En een nieuwe regel qua pantser (schade afdobbelen - ze zouden het van de Manticore table-top kunnen "geleend" hebben).
Quest 1: Big Game Hunting (easy)
1 specifiek objectief vinden (het laboratorium vd necromancers) + 1 abomination + 1 necromancer afmaken. Om er meteen eens goed in te vliegen. En dat ging vrij vlotjes. De necromancers volgden elkaar vlotjes op en uiteindelijk ging ook de abomination ten onder dankzij dragon bile en een toorts.
Quest 2: The Black Book (easy)
Artefacten zoeken en 1 speler in het rood krijgen.
Ging al bijna fout in het prille begin toen de non (Sven) vrolijk zombies begon te maaien en de rest nog zonder wapens, pantser of XP rondliep. We speelden ook met de optionele "necromancer cabal" regels waarbij meerdere necro's tegelijk kunnen verschijnen en dat kwam ook bijna niet goed. Bijna, want de necro's gingen alweer vlotjes neer. Kan veranderen eens de extra necro's (uitbreidingen en exclusives) met extra powers en bondgenoten er zijn.
Uiteindelijk was het de elf (Hans) die rood haalde en niet de non (haha). Zal haar leren Nelly uit te maken voor vanalles en nog wat. :-)
De horde blijft toestromen...
Gelukkig had Bert zelfgemaakte CAKE mee!
Op naar de medium scenario's van de campaign!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten