De grote finale Van Warhammer Quest: Shadows Over Hammerhal, ook een beetje een birthday game night voor mijzelf. Tevens een goed voornemen van begin dit jaar helemaal kunnen invullen: niet alleen gespeeld dit jaar maar ook in welgeteld één jaar helemaal uitgespeeld!
Maar we dienen te beginnen bij het begin van de sessie...
De helden van Hammerhall hebben het destructieve plan van Lord Redomir de Chaos Sorcerer weten te dwarsbomen, maar die wist helaas te ontsnappen. Ze verzamelen buiten aan het Veilinghuis van de familie Venargo, waar de Chaostovenaar zich zou verschuilen...
Als ze binnenvallen in de grote hal staat de Chaos Sorcerer hen al smalend op te wachten, geflankeerd door stevige bodyguards en cultisten!
Een heftig gevecht breekt los! De helden maaien cultisten en bodyguards neer alsof het hen een weinig aan moeite kost, maar er blijven cultisten binnen stromen door de deuren. De Lord-Castellant gebruikt de OP (en éénmalige) combo Bullgor Draught + Earthquake dat de meeste cultististen instakillt. Uiteindelijk lost de Cogsmith enkele rake schoten op Lord Redomir, die via een geheime deur in de muur ontsnapt!
Nadat de overgebleven cultisten ter plaatse berecht worden en loot gevonden is (oa een nieuwe Bullgor Draught) achtervolgt de Battlemage de Sorcerer doorheen de geheime deur. Die leidt naar een heuse Realmgate!
Even wordt intensief overlegd om hem te volgen doorheen het portaal of terug te keren naar Cinderfall. Uiteindelijk springen de helden doorheen de Realmgate, die naar Hammerhall Ghyran blijkt te leiden! Gelukkig, of het avontuur was hier gestopt!
De levensenergie van Ghyran is duidelijk voelbaar, maar er zijn geen wonden om te genezen. De privé verzameling van de Sorcerer wordt ontdekt, voornamelijk boeken en artefacten van een... dubieuze en perverse natuur. De invloed van Slaanesh wordt vermoed. Een artefact wordt ontdekt in een hol boek. Maar er valt geen tijd te verliezen en de achtervolging wordt ingezet...
Als de Doomseeker de prachtig vergulde deur (vol verontrustende taferelen) intrapt geeft deze uit op een vreemde kamer met daarin de wortels van een oeroude boom. Lord Redomir staat in het midden en blijkt omgeven door tentakels van energie die hem genezen en sterken.
De andere deuren slaan ook open en het eindgevecht breekt los!
De Doomseeker hakt de twee cultisten in de pan die de Sorcerer beschermen, maar die blijkt moeilijk te raken in de mysterieuze kamer. De anderen besluiten eerst de Bloodreavers en Putrid Bilekings aan te pakken alvorens die de helden kunnen omsingelen en verwonden. Goeie tactiek zal blijken.
De Cogsmith schiet één van de Bilekings aan flarden terwijl de Gryph-hound de Chaos Sorcerer bezig houdt. De Lord-Castellant neemt een besluit dat uiteindelijk de overwinning zal betekenen, loopt de kamer met Bloodreavers in en doet opnieuw de dodelijke combo Bullgor Draught + Earthquake. Op enkele na doodt dat alle vijanden in de kamer. Khorne is weer trots op z'n toekomstige kampioen. De Battlemage snelt zijn vrienden ter hulp maar wordt omsingeld door de Bilekings die dankzij de vreemde klok sneller bewegen dan normaal. Ze kunnen schade uitdelen, maar niet genoeg. Lord Redomir slaat de Gryph-hound nét niet van het bord.
De Doomseeker is het beu en chargeert de Bilekings. Alsof het niks is hakt hij drie ervan in stukken. De laatste wordt afgeschoten door de Cogsmith. De anderen lopen de mysterieuze kamer in en chargeren de Chaos Sorcerer Lord, die dit beantwoordt met dark bolts die allemaal... missen.
Wanneer ook de andere helden hem omsingelen begint hij te panikeren en probeert via (alweer) een geheime gang te ontkomen. Als de Battlemage en Cogsmith hem aan het andere eind vastzetten in deze geheime gang gaat hij voluit op de Cogsmith, maar mist ook hier de meeste aanvallen. Het is de Battlemage die hem uiteindelijk met enkele welgeplaatste magische projectielen omver kan blazen. Lord Redomir reutelt met zijn laatste woorden nog iets over een zekere "Dark Prince" maar ligt tenslotte dood op de stenen vloer.
Hammerhall is gered!
De spelers lijken een beetje teleurgesteld dat het is afgelopen, maar er ligt nog genoeg klaar om gespeeld te worden in 2026. Onder andere Warhammer Quest: Cursed City én Warhammer Quest: Darkwater. Maar daarvan dient alles nog eerst geplakt én geschilderd te worden. En nog zoveel andere dingen...








Geen opmerkingen:
Een reactie posten