donderdag 16 september 2021

Masters of the Universe: The Board Game(s)

He-Man and the Masters of the Universe! Ik moet bekennen, ik ben fan van het eerste uur. De eerste kennismaking waren die “rare mannekes” in de speelgoedwinkel, met kort daarop de iconische tekenfilmreeks van Filmation. Ik moet toen een jaar of zes geweest zijn en verorberde de gehele macho franchise gretig, tot minicomics en aanverwante leesboekjes toe. Ik had de actiefiguren en zelfs enkele voertuigen plus dé kastelen. De slagvelden strekten zich uit van mijn kamer tot in onze tuin en ver daarbuiten. Dat waren tijden!

Overbodig te zeggen dat ik bijzonder verheugd was te vernemen dat er niet één doch TWEE bordspellen zouden verschijnen, waarvan zelfs eentje door CMON! Bitter was dan ook de teleurstelling toen bleek dat Clash For Eternia, het bordspel van CMON, niét in Europa verkrijgbaar zou zijn omwille van licentie perikelen. Fields Of Eternia, het bordspel van Archon Studio, verschijnt voor de Europese markt want zij bezitten die licentie. Héél Europa, buiten een paar dubieuze landen zoals… België. Jawel, België valt voor beide games volledig uit de boot. Een bordspel waar ik sinds het prille begin van mijn bordspelverslaving en ver daarvoor op zit te wachten dien ik aan mijn neus voorbij te laten gaan omwille van internationale handelsverdragen.
Let wel, het is mogelijk de crowdfunding te backen, het is alleen niét mogelijk ze te leveren in dit “verguisde” land. Fields Of Eternia is beschikbaar voor late backers want de crowdfunding is reeds gepasseerd en is zelfs leverbaar in Nederland (daar dan wel!). De Kickstarter van Clash For Eternia is dinsdag van start gegaan en gaat zoals te verwachten razend snel, maar is over de gehele wereld leverbaar behalve in Europa.

Nu, mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet zo gemakkelijk opgeef, en al zeker niet als ze mij vlakaf zeggen dat ik geen recht heb op datgene dat alle anderen zonder enig probleem wél kunnen bekomen. Een zekere He-Man preekte destijds aan het eind van zijn tekenfilms dat echte helden nooit opgeven. Connecties worden aangewend, verre bondgenoten aangeschreven. Om een zekere Mr Stinson te quoten: “Challenge accepted”!

Wordt zéker vervolgd…

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...