zondag 31 maart 2019

Forbidden Fortress: First steps

Een bezig weekend. Niet alleen in den hof gewerkt en op terrasjes bier zitten drinken, maar ook de basismonsters van Shadows of Brimstone: Forbidden Fortress in mekaar geplakt + in de primer gezet.

Plak zonder primer

De helden zitten nog op hun respectievelijke sprues dus een eerste test gedaan met de chibi mini's van Ninja All-Stars. Komen die eindelijk ook eens van pas! En dat heeft wel iets...

Clan Tora vs the Forbidden Fortress

Chibi Takobake Oni: schattiger maar even dodelijk

Game over!

De meeste personages hebben wel een passend chibi evenbeeld. Al gaat een deel van de "horror" zo wel verloren natuurlijk.

De eerste test met de Samurai en de Assassin. De eerste bleek de all-round fighter die je verwacht van zo een klasse, met te kiezen startskills om hem mobieler, steviger of flexibeler of furieuzer te maken. Hij gebruikt dan ook "fury" voor z'n speciale aanvallen. De Assassin speelt erg leuk, is zeer mobiel en heeft tal van speciale moves om extra schade te doen of zich overheen het bord te verplaatsen. Plus keuze uit 4 beschikbare ninja clans met ieder ook alweer een speciale eigenschap. Naar het schijnt zou de Assassin wel broken worden naarmate ze evolueert.

De vijanden zijn duidelijk iets steviger, met een hogere defense (automatisch schade negeren) en zelfs armor. Dishonoured Dead (samourai skeletten) kunnen pijnlijk uithalen tegenover naaste helden, zijn moeilijk te raken en even lastig om van weg te geraken. Plus van zodra ze neer gaan bestaat de kans dat ze weer recht komen (corpse token). Nu al mijn meest gehate vijanden van het spel.
Die Oni zijn ook niet van de poes met 15 hit points en 10 potentiƫle schade per aanval.

Binnenkort de andere hero classes eens testen, maar voor het volledige spel met campaign regels (en feudal village!) toch de voorkeur aan meerdere spelers dan solo play (saaaai).

Geen opmerkingen: