zondag 9 december 2018

Imperial Assault: Jabba's Realm

Gisteren door weer en wind naar het verre Weert chez Jeremy voor enkele spelletjes Imperial Assault, met name de nieuwe campaign Jabba's Realm via de companion app Legends of the Alliance.


De app campaign volgt min of meer hetzelfde verhaal als de gedrukte versie, met dat ene grote verschil dat het coop is ipv 1 tegen de rest en dus niemand de gehate rol van Keizer dient op te nemen. Na de laatste updates maakt de app gebruik van alle helden en resources én vijanden van alle expansies en hero én villain packs. En dat hebben we mogen ondervinden.
Ik zal proberen zo weinig mogelijk spoilers te posten.

De campaign focust op een vluchtelingentransport van de rebellen waar buiten de helden ook familie, vrienden en kennissen meereizen. Na een noodlottige crash op woestijnplaneet Tatooine (toevallig daar weer) krijgen de overlevenden al meteen last van het Keizerrijk dat z'n lokale troepen stuurt om onze geliefden gevangen te nemen. Dat laten we niet zomaar gebeuren!


We maken een nieuwe vriend in de gevaarlijke Captain Terro op diens dewback die voor onze neus mensen gevangen neemt en deporteert. Ondertussen maken stormtroopers, droids en officieren ons het leven knap lastig. Toch slagen we er in de meeste rebellen te helpen ontkomen en aan de troepen te ontsnappen.

Rebel victory!

Na de nodige upgrade en shopping phases was het nog relatief vroeg (toen nog wel) en dus besloten we de tweede missie er ook maar door te jagen...
In "dienst" van grote vadsige paddenkop Jabba zelve (hij ziet zich als onze "redder", wij zien dat lichtjes anders) moeten we een deal afronden met misdaadsyndicaat Black Sun. Dat het niet verloopt zoals verwacht was te voorspellen en wanneer de Keizerlijke troepen naderen probeert ieder met de meeste vaten spice te ontkomen. Spannend tot de laatste ronde!

Deal gone bad

Er blijven gangsters op het bord komen die ons aanvallen of met de spice proberen te ontkomen. Slechts een klein deel daarvan slaagt ook in z'n opzet. Ook wij verzetten de nodige vaten en brengen deze naar ons "schip" (we beschouwen de tokens eerder als een soort beams waarlangs alles wordt opgestraald), dat zich gaandeweg verder en verder op de kaart dient te manoeuvreren om aan de gangsters te ontkomen.
Op het eind komt de enige echte Darth Maul zich moeien en begint de tijd toch wel te dringen. Gelukkig kunnen we nog een ontsnappende droid afknallen en zijn we niet allemaal gewond wanneer de Keizerlijke eskaders arriveren en alles afknallen. We haasten ons het schip in en slagen erin te ontkomen met onze vaten spice.
Einduitslag: Rebellen 6 - Black Sun 2! Jabba is content.

Rebel victory!

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: