Intro missie Aftermath, die nog steeds dezelfde is en door ons allemaal reeds gespeeld: Bert 1 (vorige campaign met Ken als Imperial Player), ikzelf een 3-tal en Ken zelfs een 8 keer. Waardoor de rebellen dus een voordeel hadden (of géén nadeel) want iedereen wist wat wanneer ongeveer zou gebeuren. En toch was het alweer spannend tot de laatste ronde.
Het begin verliep zeer moeizaam voor de helden, dankzij slecht rollen op aanval en verdediging. Pas aan de start van ronde 4 kregen ze de deur open...
Wegens reeds meermaals gespeeld wist iedereen wat er precies achter de deur zou zitten en liep er dus niemand in de val. Toch zou het op 1 actie aankomen want als de E-Web Engineer een aanval zou krijgen zou Gaarkhan wounded zijn, de helden langer opgehouden en de kans alle (4) terminals te vernietigen zeer klein worden. Ken rolde voor de verandering bijzonder goed en met één aanval was de E-Web dood. En de missie zo goed als gewonnen door de rebellen.
De stormtroopers en officieren op het eind vormden geen dreiging meer, plus het Keizerrijk rolde barslecht op verdediging waardoor ze vielen als vliegen. De laatste terminal was kapot in de laatste ronde (ronde 6) op enkele beurten van het einde. Spannend, maar niet echt.
Toch blijft de intro missie één van de meest gebalanceerde van de hele campaign. Al mocht Fantasy Flight als geste naar z'n klanten toe toch eens een nieuwe of gemodifieerde introductie beschikbaar maken als download op de webpagina.
Mits zware onderhandelingen slaagt het Keizerrijk erin 1 extra punt influence los te peuteren om zo de "andere" tak van de campaign te activeren. Volgende story mission wordt Under Siege. Maar eerst dient Chopper te worden gered uit een zwaarbewaakte basis en de handen van imperials met de hulp van Hera Syndulla (uit Rebels) in Phantom Extraction, als eerste side mission.
Wordt vervolgd in 2018!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten