zondag 19 november 2017
The Others
Zaterdag eindelijk The Others: 7 Sins voor het eerst gespeeld en het was ineens ook een playtest want toch wel aan de zware kant qua regels, hoewel simpel in essentie. Een veelheid aan kleine regeltjes die een moeilijke indruk geven maar best overzichtelijk en vlot worden naarmate je speelt.
Wat ook maakte dat we de eerste rondes toch wel wat schoonheidsfoutjes maakten tegen het regelboek, maar aan het einde het spel wel doorhadden.
Dat eerste spel, voor de gelegenheid het aangeraden beginscenario "Haven's Last Stand", duurde ook twee en half uur waardoor er geen tijd overbleef voor een tweede keer. Hopelijk komt er nog een volgende...
Een scenario bestaat uit X objectieven die de helden dienen te behalen om te winnen (meestal 3) en voorkomen dat de wereld finaal ten onder gaat. Géén campaign systeem dus ieder scenario staat los van mekaar, al kun je ze in oplopende volgorde van moeilijkheid spelen en afsluiten met "The End Times" dat in de aparte Apocalypse Box zit. Hoera voor gratis Kickstarter junk!
De Sin van dienst was Sloth, met als acolieten de immer groeiende horde hobo's die Haven teistert. De helden van dienst waren de agenten van Alpha Team dat voor het gemak gewoon in de basisdoos zit.
In het begin ging het vrij vlot voor de helden, mede dankzij misinterpretaties van het regelboek. Maar toen er soms meerdere hobo's en abominaties op hetzelfde vakje wisten te verzamelen, en hun attack dice optellen gecombineerd met upgrades voor de Sin speler, werd het moeilijker naarmate het spel vorderde.
Doorbraak kwam er toen de Avatar of Sloth door een eenzame, suïcidale held aan stukken gereten werd, waardoor Sloth meteen z'n sterkste monster kwijt was. Toch een spannende finale want de helden (Karl de Weerwolf) wisten de Controller te verslaan met 1 levenspunt resterend en géén helden in reserve. Bijzonder nipt.
Hopelijk binnenkort een vervolg.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten