Een rustig weekend en tijd om nog eens een Shadows of Brimstone missie te spelen uit City of the Ancients, vergezeld van een glas Vat79 van Boon.
Deze keer begonnen we op het Targa Plateau en moesten we trachten een overhitte reactor die draaide op void energie af te koelen alvorens die niet alleen de andere wereld maar ook de onze schade berokkende. Ondertussen hadden we altijd kans om vriesschade op te lopen (1 rollen op move) plus kregen we later op de depth track ook last van het kopke door de void energie die vrij kwam.
Dit stuk van het Targa Plateau bleek vrij verlaten, op irritante pylons na, die ons met lasers bleven bestoken op alle gangen en kruispunten. Verder vooral last van de omgeving, smeltende ijslagen waar we konden doorzakken met alweer vriesschade tot gevolg. Of rare blauwe schaduwen op het ijs die onze geestelijke gezondheid in gevaar brachten. Maar verder bleek er bitter weinig te rapen, de expeditie leek gedoemd op een verliespost uit te draaien. Bill sukkelt de hele tijd achterop en begint nét geen last te krijgen van stemmen in z'n hoofd. Tot de engineering chamber in de verte opdoemt...
Die wordt bewaakt door twee pylons en ook twee monsters die aangetrokken zijn door de void energie van de generatoren: een snow terror (een witte night terror met wat extra elite abilities) en een heuse (elite) Goliath! Alsof dat niet genoeg is worden we in de ijzige gangen ook nog verrast door een achterbakse (gewone maar elite) night terror. Een stevig eindgevecht breekt los!
De night terror gaat al snel liggen na enkele verrassingsschoten van de saloon girl, afgemaakt door enkele steken van haar void sword. Vervolgens zijn de pylons aan de beurt, die weer elite laserstralen loslaten op de helden. Gelukkig heeft Shania haar dark stone corset aan en ketsen de meesten daarop af! Marcel en Jèsus knallen daarop de constructies aan flarden, waarop de snow terror hen chargeert. Maar het ijsbeest zingt het ook niet erg lang uit tegen helden met zulke uitrusting, en de Goliath laat razend z'n tentakels los op de posse, waarvan sommigen best aankomen. De som van alle horror loopt ook best op met horror hits van zowel de Goliath, de wereld zelf en ervoor ook de night terrors, dus de geestelijke gezondheid is niet al te best meer. Ook de Duisternis, onze eeuwige onzichtbare vijand, komt steeds dichter... en dichter! Doch voor er whisky dient gedronken te worden ligt de Goliath reutelend en doorzeefd op de sneeuw.
De helden haasten zich naar de reactor, die nu echt op springen staat, en slagen erin dankzij een combinatie van denkwerk en brute kracht de buitenaardse ovens stil te leggen (of in het geval van Jèsus gewoon af te breken). Victorie!
Gelukkig levert deze kamer wél iets op en tussen enkele stukken dark stone en wat rondgestrooid goud liggen enkele hoogtechnologische pistolen uit wat een science fictionfilm zou kunnen zijn. Helaas zijn ze niet echt beter dan diegene waar de helden mee rondlopen, maar brengen ze wél hopendollars op door verder te verkopen aan verzamelaars! Het Targa artefact deck is er bij deze ook volledig door.
Doorheen het portaal wordt teruggekeerd naar de Aarde (en meerbepaald het fort), alwaar de verkregen loot en dark stone verpatst wordt, corruptie weggesneden door de niet zo dronken Doc (we hebben geluk) en een nieuwe premie opgehaald (opnieuw night terrors!). Dark stone bullets voor iedereen! Jésus wordt nog iets heiliger in de kapel en de twee dagen dat we er verblijven verlopen vlekkeloos. Zo mag het ook eens!
Wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten