zaterdag 7 januari 2012

Requiem for a Vampire

Gisteren mijn eerste Jean Rollin vampierenfilm gezien en het was... speciaal. Een Franse vampierenfilm, ja. En zo zijn er meer dan je voor mogelijk houdt.

Was hij goed? Niet echt nee. Slecht? Ook niet echt.
Gedateerd. Bijna amateuristisch naar hedendaagse normen (film uit 1971 en dat zie je). Maar er zat iets in. Vraag me niet wat. Waarschijnlijk moet je hem gezien hebben toen hij in de zalen liep.
Het verhaal sloeg nergens op, in het spookkasteel stonden relingen voor toeristen, de hoofdvampier trok als twee druppels water op Serge Gainsbourg... Maar het einde was ronduit schitterend!
Het eerste half uur wordt er niet één woord gesproken (helpt bij Franse films wat mij betreft :-) en lopen de "heldinnen" verkleed als clowns rond met een pistool in de aanslag zonder dat hier een uitleg voor volgt. Voor tieten heeft de heer Rollin ook nooit een reden nodig. Vreemde film.
Het voelt alsof mijn ziel een klein beetje vuiler is nu.


Of ik nog een Jean Rollin vampierenfilm ga zien? Ik weet het toch niet hoor.

De enige (naar mijn weten) Belgische vampierenfilm ligt ook klaar voor screening. Les Lèvres Rouges van Harry Kümel, ook uit 1971. Ik laat wel iets weten.

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...