donderdag 19 november 2009

Ergernissen: Printapparaten

Ik HAAT kopieermachines en printers. Ik veracht ze vanuit het diepste van mijn ziel.

Hoe komt het dat PC's, zelfs Macs en aanverwanten alsmaar verbeteren, bijna zelfonderhoudend worden, en die printrommel blijven steken is in het stenen tijdperk?
Ik ben er van overtuigd dat er een complot achter schuilgaat en dat de producenten van die aftandse old-timers verbeteringen moedwillig tegengaan en blijven incasseren door de onwetendheid van eindgebruikers.

Inkt en toners zijn gewoon gemaakt om direkt te moeten worden vervangen. Papier dat vastloopt is niet meer dan normaal!

Ooit ram ik er één in mekaar bij wijze van therapie. Misschien moet ik dat maar eens gewoon doen...

@ Sam: sorry hé pee, ik weet dat het uw line of work is. Maar ge moogt me gerust tegenspreken als ik fout zit. :-p
't Zijn trouwens stuk voor stuk Nashuatec/NRG/Ricoh modellen.

4 opmerkingen:

Jeremy zei

Ik begrijp u voor 100%.
Vooral HP laat regelmatig veel steken vallen.
Naar Lexmark durf ik zelfs niet naar kijken, want door te kijken gaan die al kapot.

Hier op 't werk zijn die Xerox kasten wel goed, maar ja, dat niet iets om op mijne bureau te zetten.

Sam zei

Hoi Vince,

no offense taken. Veel terugkerende problemen worden vaak door de gebruikers zelf veroorzaakt. Machines doen wat ge ze laat doen, niet wat ge wilt dat ze doen. Nu, als er echt zoveel te klagen is over NRG/Ricoh modellen, dan zou ik je aanraden om contact op te nemen met onze technische dienst. Een bedrijf zoals Mylene gaat ongetwijfeld een comprehensief onderhoudscontract hebben afgesloten. Alles is immers afhankelijk van de leeftijd van de modellen, zijn ze nieuw (reeks vanaf de MPC2228), dan is wat gij beschrijft absoluut onaanvaardbaar, zijn het iets oudere modellen (vanaf AF 250, dat zijn dan zwart witte) dan ligt de zaak iets anders.
Anders moogt ge met ulle verantwoordelijke IT eens bij ons in Vilvoorde langskomen. Dan laat ik jullie de nieuwe modellen eens zien. We hebben op dit moment meer dan 40% marktaandeel in de segmenten waarvan ik veronderstel dat jullie deel van uitmaken, dat hebben we niet bereikt door stil te blijven staan.

Haat en verachting zijn erg sterke begrippen Vince, als een nederige copier dat al bij u kan losmaken ben ik blij dat ik aan uwe goeie kant sta.

Vince zei

And that's why you do what you do... :-))

Merchant!!!

Mannen van de technische ploeg zijn al geregeld langs geweest. Dikwijls zelfde week staan ze daar terug.

En tzijn stilaan ouw krels, dat ook.

Sam zei

Why I do what I do, indeed. :D

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...