donderdag 27 november 2008

Facebook

Na een invitatie van den Birt ben ik er uiteindelijk dan toch op ingegaan: Facebook, de internethype van het moment. Zeer leuk en zo komt een mens in contact met mensen die hij al jaren uit het oog is verloren. Ook Fien had via vriendinnen een invitatie gekregen.

Minder leuk is het feit dat bij registratie Facebook gebruik maakt van je lijst met contactpersonen (via Gmail dus ELKE e-mailadres waar je ooit een mail naar verstuurd hebt) om alzo een uitnodiging in jouw naam te versturen. De helft van die adressen mogen gerust eens een kijkje komen nemen op klote Facebook maar van ongeveer 10-20 % ervan had ik liever niet gehad dat die ongevraagd en in mijn naam aan mij gelinkt zouden worden.

Wat ineens mijn paranoia en argwaan tegenover de virtuele media nogmaals bevestigt. Ik beslis nog steeds graag zélf wat ze met mijn naam (én FOTO!!!!) doen. Grappige is dat bij creatie er een berichtje staat dat Facebook nooit ongevraagd van uw e-mailadres of contactlijst gebruik zal maken.

Hah!

Dus iedereen die in mijn naam een Facebook invitatie in z'n mailbox geramd krijgt: ich haben ess nicht gewusst! Es war die Facebook ja!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ja... hehe, opletten met die uitnodigingen (je kan het wel uitzetten dat je gmail adresboek gebruikt wordt ;-)

anderzijds, zo ga je wel snel veel vriendjes hebben :-P

Chaotic Dutch Weirdo zei

die uitnodigingen zijn niet verplicht... you prob just clicked next, next, next, next en dan heb je dat ja.

Unknown zei

Haha, van uw maten moetet hebbe.. :)

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...