dinsdag 1 april 2008

Ergernissen - Teleslet

Vandaag een half uur aan de lijn (betalend weliswaar want een customer service nummer maak je toch niet gratis voor je klanten, en zeker niet als telecom operator) gehangen met één of andere omhooggevallen janet van de Telenet klantendienst om de verhuis te regelen voor internet en kabeltelevisie. Hij probeerde me digitale tv aan te smeren, en toen ik op de duur (na een vijftal van mijn betalende belminuten) gepikeerd antwoordde met 'ik verkoop die rommel zelf en weet waarom ik het niet neem' had die zeikerd het lef met te besluiten: "als ge dan toch Telenet verkoopt, hoe komt dan dat ge zelf uw verhuis niet kunt regelen?".
Service noemen ze dat, dames en heren. Gelukkig bleek één van ons beiden toch sociaal geschoold genoeg om het gesprek op een deftige manier verder te zetten: IK dus (ik had dan ook iets nodig).
Als klant dient ge evenzeer zélf te zorgen voor de nodige (tis nog niet eender welk type) meters kabel die moet klaarliggen als de technieker van dienst langs komt, én ge moet ook weten waar precies uw dichtste aansluitpunt van de kabel is (ze weten dat dus zélf niet) en dus precies hoeveel meter nodig is van aansluitpunt tot waar in uw woning de kast moet komen te hangen. Natuurlijke reflex is dan: "moeten die stinkers dat zelf allemaal niet weten of voorzien? Da's toch die hun job?". NEEN dus. Als klant moogt ge zelf voor alles opdraaien, alles zelf opzoeken en kopen, zodat de technieker vijf minuten werk heeft om een kabelke in te steken en ze vervolgens de volle pot kunnen aanrekenen voor activering.

Een klotefirma, dat is het. Ik geef onze klanten vierkant gelijk als ze nog is beklag komen doen over die Mechelse afzetters. Toch leuk, het monopolie hebben.

Pidpa net hetzelfde met hun piswater... daar ist ook nooit goed als er iemand langskomt voor een aansluiting. Vier keer moeten ze terugkomen eer het goed is (en voor de veranderingen dient de klant te zorgen... uiteraard).

Enige uitzondering op de regel is Electrabel... daar is het ook nooit prijs vanaf de eerste take (nog af te wachten of we met de verhuis al ellentriek gaan hebben) maar daar beseffen ze tenminste dat ze vriendelijk moeten zijn op de klantendienst. Ze kunnen daar ook niet anders meer: er zijn meerdere spelers op de markt, hun monopolie zijn ze kwijt.

Ik zal zooooooooooo content zijn als die klotemisérie achter de rug is.

2 opmerkingen:

Jeremy zei

alé, weer een reden extra om gene teleslet te nemen als ik verhuis.
Ben zwaar aan 't overwegen om voor tv vlaanderen te kiezen.

Sam zei

Soms krijg ik een beetje bang van u Vincent.

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...