donderdag 6 maart 2008

RIP: Gary Gygax

De man was één der creators van het tot onmetelijke hoogten in populariteit uitgegroeide Dungeons & Dragons. Tevens bedenker van oa Greyhawk en vele klassieke adventures.

D&D staat op het punt over te gaan naar een 4th edition, en ik denk dat ik daar de spreekwoordelijke streep ga trekken. Ik ga écht niet nog eens investeren in weeral een nieuwe versie van dezelfde boeken. We worden bijna dertig, sommige keuzes dien je nu eenmaal te maken in het leven. 't Is al duur genoeg.
Ook Forgotten Realms krijgt dan een 4th edition makeover, en ook daar ga ik toch voor passen. De Realms zoals ze nu evolueren zullen naar een soortement climax toegroeien, alwaar de Weave (bron van alle magie) volledig ophoudt te bestaan en de meeste magiërs simpelweg kapotgaan aan wat de Spellplague wordt genoemd. Wizards melkt dit dan ook nog eens dik uit met de nodige novels, adventures en uitbreidingskes. 'Is een geldkoe.

Ik zeg niét dat ik ga stoppen met roleplay (of D&D of Forgotten Realms). Ik blijf gelijk ne goeie ouwe rot steken in een verouderd systeem. Néh!

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...