zondag 27 mei 2018

Descent - deel 3

Een last minute Descent avond, met Bert die de plek van Stefan innam. Eerst hadden we een game night gepland met spellen die anders nooit op tafel komen, maar we kozen uiteindelijk toch weer voor een lopend miniature game.


De tweede story mission van de Kindred Fire campaign, alwaar we een arme cultist moeten beschermen tegen de wraak van onze goede vriend Merick de Vuurmagiër. En dat liep niet altijd volgens plan, in het bijzonder te danken aan de dobbelstenen die onze vrienden nog steeds niet blijken te zijn (vooral van Ken dan).


We starten aan een ruïne alwaar we een vriendschappelijk onderonsje tussen enkele merriods (watermonsters) en goblins verstoren, waarop ze zich allemaal tegen ons keren. De merriods blijken gevaarlijke tegenstanders, en ook de goblins kunnen al eens pijn doen met hun pijlen. De trend van de gehele avond wordt meteen ingezet: fantastisch rollen voor de monsters en erbarmelijk als het voor onszelf is. Toch krijgen we de monsters eraan, al duurt het uiteindelijk véél te lang vooraleer we vooruitgang boeken in de aangrenzende kerker.


De kerker blijkt vol barghests te zitten, een soort vieze ondode hondwezens. Elfenridder Syndrael (Vince) tankt de beesten terwijl de rest de kerker verkent. Er zijn vier deuren, waarvan één op slot blijkt. De trend van slecht rollen houdt aan en de genezing gaat er vlotjes door. Onze genezer Avric Albright (Ken) heeft de handen meer dan vol om zichzelf en zijn kompanen op de been te houden en doet dat meestal niet slecht.

Epic bad rolling...

In een aangrenzende kamer staan vier pilaren vanwaar een schitterend licht uitgaat en die bewaakt worden door ettins. Meer kwakken en genezen!


Verderop zitten nog een groep spinnen en flesh moulders, irritante vormveranderaars die andere monsters kunnen genezen. Eén van de mysterieuze pilaren blijkt een magische staf te zijn met een lichtgevend kristal, dat ook een heus artefact blijkt (loot!) én tevens de sleutel tot de gesloten deur.
Na een intens gevecht tegen de spinnen en flesh moulders weerklinkt een noodkreet van achter de gesloten deur... Merick heeft onze cultist voor ons gevonden! Dat komt ervan met dat getaffel...
De vuurmagiër staat op het punt hem tot as te laten vergaan, maar wanneer hij ons ziet ontsteekt hij in een helse woede en roept enkele vuurelementalen op. Er verschijnen ook weer merriods via de waterval aan het beginpunt.

End battle!

We proberen ons te focussen op Merick maar de snoodaard geneest door middel van de vuurelementalen op de map. Hij wordt echter overmoedig en chargeert ons, waarop onze elfenridder plots vlak naast hem komt te staan terwijl ze immobilized was door de merriod naast haar. Een geluk bij een ongeluk!
Uiteindelijk velt Syndrael Merick met enkele perfect uitgevoerde uithalen van haar strijdbijl, waarop onze nemesis opgaat in de vlammen en wraak zweert. De cultist is gered, en wij kunnen verder met onze queeste!

Ondanks het uitermate slecht rollen met de dobbelstenen is de zege aan de helden, al scheelde het bij wijlen niet veel. Gelukkig werd de vijand overmoedig, had hij afstand gehouden waren we zeker verloren. Er is ook niemand KO gegaan gedurende de hele missie, wat geen sinecure was. Na een shopping spree in het naburige stadje staat een side mission op het programma, maar dat is alweer voor een volgende keer.

Geen opmerkingen: