zaterdag 29 april 2017

Brimstone part 7

Nadat we de mijn hebben opgeblazen tijdens het vorige avontuur vertrekken we uit het deels gesloopte Fort Landy op zoek naar roem en avontuur... We zijn nog niet goed vertrokken in onze persoonlijke stage coach wanneer een local yokel ons weet te vertellen dat een vervaarlijk monster is gespot en in een spoor van lijken en vernieling een andere local yokel ontvoerde en wegsleepte, de nabije heuvels in. Indien we de onfortuinlijke en verder niet nader gedefinieerde man levend en wel terugvinden kan dat zelfs harde cash opleveren. Bill heeft het bij het rechte eind wanneer blijkt dat het spoor een... verlaten mijn binnen leidt. Van een verrassing gesproken!

Overmoedig beginnen we aan onze tocht door het donker, maar al gauw heeft spoorzoekster en saloon girl Shania enkele slokken whiskey vandoen om te vergeten wat ze precies in de duisternis zag bewegen. Bill ontcijfert op gevaar van lijf en leden een bovennatuurlijke barrière die de weg verspert. We worden besprongen door slashers en void spiders in een vreemde kamer met lichtgevend pentagram en brandende kaarsen, maar die vormen geen gevaar tegenover onze schietkunsten. We verwachten hier toch minstens één aanwijzing te vinden aangaande het oproepen van buitenwereldlijke wezens, maar noppes.


Iets verderop keren de mijngangen zich weer tegen ons. In één kamer hangt weer een zeer dichte mist die alle zicht belemmert. Gelukkig bevinden er zich dit keer geen monsters in. Iets verderop is het dan weer een groene nevel die een stank verspreidt die fysiek pijn doet. Gelukkig vinden we af en toe ook positieve zaken, zoals flitspoeder om monsters af te leiden en artefacten en wapens die zomaar op de grond liggen. Bill raapt een soort kristal op dat z'n corruptie omzet in extra schade... handig maar gevaarlijk want het kan ook extra corruptie geven.
Op een bepaald moment geraakt Bill zo ver achter dat hij z'n doos lucifers dient aan te spreken om aan de "stemmen in het duister" te ontkomen. Dat was nipt!


Na nog een hinderlaag door een massa tentakels die uit de rotsen spruiten komen we dan terecht in een grot met een enorme stapel beenderen. Het aantal dode lichamen is niet te tellen. En het is hier dat we wel drie Night Terrors tegen komen... toeval? We zitten op de goede weg, en krijgen bijna de ganse stapel beenderen over ons heen.


Uiteindelijk leiden de aanwijzingen ons naar een doodlopende grot met daarin: een PORTAAL! Het monster dat we zoeken heeft z'n slachtoffer mee een andere wereld in gesleurd. Shania kruist de vingers en jawel: het leidt naar het Targa Plateau! Eindelijk kunnen we een andere wereld verkennen want die bijgelovige boerenkinkels hadden totnogtoe teveel schrik om het erop te wagen. De ervaring is bevreemdend maar kort want het portaal leidt via een smalle gang recht naar een soort buitenaardse kamer met een steen aan kettingen opgehangen. Onderaan deze steen ligt een roerloos lichaam en daarboven torent het uit... het BEEST!
Een gigantische Night Terror met zwarte vacht, rode ogen, lange klauwen... kortom: de brutal versie met extra elite abilities en ook nog even een massa levenspunten erbij. We maken ons klaar voor een epische strijd na een zenuwslopende tocht maar het monster blijkt toch niet zo vervaarlijk als gedacht. Het ding neemt z'n tijd om tot bij ons te wankelen, en in tussentijd bestoken alle vier de helden het met alle vuurkracht die ze op en bij zich hebben, geholpen door extra schoten met Bill's badge! De extra schade die hij doet met z'n vreemde kristal helpen het te leggen voor het z'n eerste schade kan doen. En alsof karma ons nog niet genoeg hielp blijkt ook zijn prooi nog in leven, dus die extra beloning wacht ons in de bewoonde wereld!

Epic finale op het Targa Plateau

We besluiten de Darklands rond Brimstone te mijden (de naam geeft al voldoende weg) en rijden terug richting het centraal gelegen Fort Lopez in de hoop wat corruptie te laten verwijderen en dark stones te verpatsen. De lokale dokter blijkt in een ijverige bui want ondanks helse pijnen (waarvan de schade meegaat naar het volgend avontuur, dankuwel Doc) is iedereen corruptievrij wanneer ze, zij het lichtjes mankend, weer de praktijk buiten stappen. Ook zijn er enkele artefacten te koop maar ook nu weer zwaar overprijsd. Dan volgt een zware shopping spree waarvan ze in dat fort nog weken zullen moeten bekomen, en dan vooral op naam van ene Shania die haar oog heeft laten vallen op een Dark Stone Corset en van mening is dat het feit dat ze niet genoeg dollars of dark stones heeft haar er niet zal van weerhouden deze te dragen. Grootste slachtoffer van haar onweerstaanbare charmes is Bill, die niet alleen z'n volle kist dark stones kan afstaan maar ook bijleggen in harde contanten. En daarmee stopt het nog niet, want aangezien ze geen geld over heeft om de corruptie te laten verwijderen kan hij dit ook voorschieten. Hij krijgt een zoen en een miezerig void crystal ter compensatie.

Verder gebeuren er geen dramatische zaken, dus er kan voor de verandering eens worden uitgerust in het fort. Aan het eind van de derde dag aldaar is het genoeg geweest en om het noodlot niet verder te tarten vertrekt de postkoets wederom de horizon tegemoet na geruchten van een stabiel portaal naar de sneeuwwereld...

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: