zondag 5 maart 2017

Brimstone part 6

Een lokale mijnbaron betaalt stevige dollars om één van de plaatselijke mijnen finaal dicht te gooien wegens teveel portalen en vieze dingen om er verder nog interessante dingen mee te doen (en ook om stiekem de omgeving een beetje te vrijwaren van duivelse invloeden). Klinkt ons als muziek in de oren, en er staat ook een vette premie open op slashers. Beladen met de nodige explosieven trekken we vanuit Fort Landy de nabijgelegen heuvels in. Wat kan er fout gaan?

De eindeloze mijngangen of de Duisternis kunnen ons verzwelgen voor we de kans krijgen het daglicht weer te zien. We kunnen zwaar gewond geraken of zelfs omkomen bij een explosie als we niet tijdig de mijn uit geraken. De kans op epic threats is enorm hoog, een Goliath of Harbinger kan ons verrassen en uitschakelen. De explosie kan zelfs onze paarden doden en onze vers aangeschafte postkoets vernietigen.
Het werd een anticlimax van jewelste, een wandeling in het park waarbij we zelfs financieel verlies leden.

Om de missie te doen slagen moeten we via een T-splitsing twee doodlopende gangen zoeken, er explosieven aanbrengen en dan tijdig de mijn verlaten voor de hele zooi de lucht ingaat.
Saloon girl Shania gaat met de lantaarn op verkenning uit, steekt haar hoofd via de T-splitsing in de aangrenzende boiler room en die blijkt... reeds dood te lopen. Het armzalige nest void spiders dat zich daar bevindt is zelfs te verwaarlozen.

Een nest void spiders...

Dan de andere kant op, er is daar zelfs daglicht te aanschouwen onder de grond! Het blijkt een schacht die naar het oppervlak leidt en begroeid met allerhande fauna, maar afgeschermd door een mystieke barrière! Bill blijkt echter voldoende occulte kennis te bezitten om deze te verwijderen én er zelf niet ten prooi aan te vallen. Jésus gebruikt z'n eigen mystieke schild om de groep te verdedigen tegen een corrumperende aanval uit de leegte van de kosmos door de Duisternis zelf! Ook deze vreemde grot blijkt dood te lopen, dus brengt Jésus de laatste explosieven aan en haast de posse zich weer richting uitgang. Ze worden nog verrast door een eenzame Night Terror die Jésus lastig komt vallen vanuit de schaduwen, maar Marcel oefent er z'n scherpschutterskunsten op uit en knalt het monster sneller dan z'n schaduw af. Telkens lijkt het alsof er vanuit de duisternis verschrikkelijke dingen op kunnen duiken, maar Shania loodst haar posse zonder problemen weer de mijn uit...

Een eenzame Night Terror besluit ons te verrassen... sukkelaar!

Geen slasher tegengekomen, bijzonder weinig goud of dark stone te rapen (we hadden nu net geïnvesteerd in kisten), maar er lagen wel enkele vette artefacten verspreid over de  toch wel kleine mijn. Van die portalen en gevaarlijke monsters was bijzonder weinig te merken.
Toegegeven, het geluk met de dobbelstenen was vrij episch. Telkens diende er te worden gerold voor iedere uitgang of die er was of niet en de eerste kamers bleken dus dood te lopen. Het had evengoed eeuwig kunnen doorgaan.
Ook voor encounters diende gerold te worden of die plaats vonden of niet, op 1-2 had een epic threat ons verrast, op 3-4 een gewone (medium) en op 5-6 gebeurde er niets. Tot driemaal tot 5-6 gooien (de laatste bij de terugkeer aan de ingang) terwijl er evengoed drie Goliaths ons hadden kunnen verrassen. Chance noemen ze dat, maar dat maakte het spel ook een beetje mak. Zo één epic encounter had het toch een béétje spannend gemaakt en een extraatje opgeleverd.

Een beetje op hun honger blijvend bestijgen onze helden hun vers aangeschafte postkoets en rijden weer richting Fort Landy. Gelukkig kunnen ze met de koets een binnenweg nemen en alweer een verschroeiende tocht door een woestenij vermijden, en ook de navigatietalenten van Marcel behoeden onze helden voor het ergste. Ze komen alweer terecht in een zeer lokale overstroming maar wonderwel kan iedereen z'n spullen in z'n zakken houden en spoelt niets of niemand weg. Alleen Bill en Shania hebben een beetje last van hun hoofd na enkele zware nachtmerries.

Shania duikt weer meteen het plaatselijke saloon in om op te treden en te gokken. Er zijn niet veel toeschouwers onder de indruk, maar één rijke aanbidder is al genoeg. Het geluk zit haar ook mee tijdens het pokeren en met bescheiden winst komt ze weer in het hotel aan. Bill gaat langs de outpost om te zien waar nu de premie voor open staat (hellbats), Jésus koopt dark stone bullets en Marcel laat z'n gebroken been eindelijke genezen bij de chirurg. Had die géén roestige rommel gebruikt (-1 op rol) had hij zelfs zomaar 2 permanente levenspunten bijgekregen (6 gerold)... helaas! Anderzijds had hij op een rol van 1 morsdood geweest dus dat viel al bij al nog mee. De smid heeft ook weer enkele interessante artefacten te koop van dat Targa Plateau maar die blijken onbetaalbaar (dark stone).
De tweede dag blijkt de smid dolgedraaid (dat heb je met artefacten verhandelen van een andere wereld) en dient te worden afgemaakt door Bill voor hij hem met een hete pook te lijf gaat. Geen dark stone bullets dus voor Bill en Marcel en een vacature voor een nieuwe smid in Fort Landy. Jésus en Shania bezoeken de kerk waar de priester vooral tegen de muren predikt en krijgen alletwee een beschermend aura van de brave man (niet alleen betalen maar ook rollen of het lukt).
Later die dag breken (alweer) rellen uit en wordt de saloon gesloopt door de heethoofden. Hoog tijd om andere oorden op te zoeken!

Wat doen twee cowboys om daarna de tijd een beetje te doden? Laphroaig drinken en Patchwork spelen bijvoorbeeld...


Volgende keer tijd voor gevorderde missies. En misschien eens een portaal zoeken naar dat Targa Plateau waar iedereen het over blijft hebben.

Geen opmerkingen: