donderdag 12 januari 2017

Silver Tower: Trial of Hysh bis

Warhammer Quest: Silver Tower, met een verse groep slachtoffers voor de Gaunt Summoner. De regels waren reeds grotendeels gekend en de vijanden uitgeprint én gelamineerd op aparte sheets, hetgeen zeker tijd bespaarde.

De Knight-Questor van Sigmar, de dodelijke Tenebral Shard en de Fyreslayer Doomseeker (aka "den dwaarg") uit de basis doos, bijgestaan door de walgelijke Lord of Plagues uit de uitbreiding(en).


We waren nog niet goed vertrokken of we kwamen al een groep "exotic adversaries" tegen in de vorm van Flamers of Tzeentch (optionele uitbreiding uit de Warhammer catalogus). De Tenebral Shard kon al meteen de show stelen met z'n backstabbing. De Knight-Questor (ikzelf dus) gooide meestal mis, en dat beterde niet echt tijdens de rest van het spel.


Daarna een troep Tzaangor vogelmannen, en een ambush van acolieten én een pink horror die ons kwamen pesten. Een klein stressmomentje door het grote aantal tegenstanders, maar ze gingen vlotjes neer. De Knight-Questor kreeg het meeste schade binnen, tot tweemaal toe volledig gewond tijdens het spel, als bij mirakel niet grievously wounded geraakt.  Met dank aan de Lord of Plagues (Sven dus) om de meeste aanvallen op zijn "rivaal" te positioneren. In een coop... hmmm.
Kleine revanche dankzij een illusiedrankje waarmee de Knight van renown kon wisselen met de Lord en zo diens felbegeerde xp inpikken. Hehe.


De Knight-Questor nam het in z'n eentje op tegen de eindkamer, wat alweer bijna grievous wounds opleverde (van het bord tot de volgende respite - permanent dus tijdens een eindgevecht). Als bij mirakel bleef hij toch op het bord tot z'n "maten" konden helpen tegen de overmacht aan acolieten en horrors (pink & blue). Hetgeen vrij vlotjes ging eens iedereen bijgebeend was. En toen verscheen de Gaunt Summoner zelve ten tonele...


...en werd roemloos afgeslacht door de Knight-Questor en de Tenebral Shard. De Lord of Plagues was op dat moment de "runemarked player" en verkreeg dus het eerste stuk van het beruchte amulet zonder daar verder veel te moeten voor doen. Hmmm, volgende keer iets beter timen en uitspelen tegen mekaar.

Als bij mirakel géén gebroken miniatuurkes deze keer. Ze zijn echt te fragiel en overgedetailleerd om op verplaatsing te spelen.

Wordt misschien ooit vervolgd...

Geen opmerkingen: