woensdag 5 oktober 2016

Swamps of Death: Test Play deel 1

Gisteren in de rapte een solo test gedaan van Shadows of Brimstone: Swamps of Death. Wat hebben we geleerd? Speel met meer dan 1 personage, zeker met vervloekte corpse piles op het bord!


De Mijn des Doods

Rancher Samantha hoorde in het lokale saloon enkele sterke verhalen van oude Lou, de prospector. Lou beweerde dat een verlaten mijn, daar niet zo ver vandaan, nog een aanzienlijke hoeveelheid darkstone zou herbergen.
Zo'n buit zag Samantha wel zitten! Om de opbrengst niet te hoeven delen met andere avonturiers besloot ze alléén de mijn in te trekken. Want wat kon er fout gaan? Ze was immers verlaten volgens oude Lou!

De ingang vertoonde inderdaad geen teken van leven, en buiten een oude kaart die iemand daar jaren tevoren had weggegooid was er in de wijde omgeving geen levende ziel te bespeuren. Samantha ging dieper en dieper de mijn in, slechts verlicht door een oude mijnlamp die enkel de eerste meters rond haar bescheen. Tot ze aan een grotere gang kwam met een door rotte planken afgedekte schacht... in een rare rode verf stond een woord geschreven: "Helleput". Pas toen ze de geur waarnam zag ze dat de sterke verhalen die goudzoekers en andere avonturiers in de saloon vertelden wanneer ze dronken genoeg waren waar bleken te zijn! Verderop lag een berg dode lichamen, die uit zichzelf bewogen en waarvan er enkele recht stonden en op haar af schuifelden. Samantha nam haar trouw dubbelloops geweer en knalde de eerste hongerige doden af, maar uit de hoop lijken bleven steeds meer lichamen komen!


Net toen ze de hoop zelf wilde vernietigen om het kwaad aan de bron aan te pakken omsingelden enkele gevleugelde slangachtige wezens haar. Deze vliegende wezens gingen even vlug neer als ze verschenen, maar ondertussen bleven er kadavers uit de hoop rechtstaan en op haar af komen.

Samantha koos eieren voor haar geld en met enkele welgemikte schoten baande ze zich weer een weg naar buiten, richting het dorp. Misschien vindt ze wel iemand die gek of wanhopig genoeg is om haar te vergezellen. Alle darkstone door twee delen moet nog net doenbaar zijn...

Wordt vervolgd!

Vrij vertaald: Ging erg vlotjes tot de eerste encounter met D6 (het werden er 3) hungry dead en 1 corpse pile. Dat laatste was een immobiel object maar spawnde iedere beurt een extra kadaver bij een worp van 4+. En statistisch gezien komt dat geregeld voor (ik kan het beamen). 1 aanval per beurt tegen zo'n overmacht is weinig, zeker als er vlotjes kadavers blijven bijkomen en de speler af en toe mis gooit. Die "zombies" hadden ook nog eens 4 armor (wel slechts 1 levenspunt) waardoor je ook nog eens hoge schade diende te gooien. Ook het gooien om de "Duisternis" tegen te houden gebeurt elke ronde, en de kans dat je minder gooit dan aangegeven ligt ook vrij hoog. Vandaar dus ook een ambush van "hellbats" die er bij kwam.
Na een tijdje opgegeven want het was toch niet meer haalbaar. Volgende keer solo test met 2 helden, en concentreren op die corpse pile als hij nog eens durft te verschijnen. Of eens met meerdere spelers (graag zelfs).

EDIT: Tijd gevonden om alles te plakken... nog een hele karwei, zelfs voor een getraind secondenlijmprutser. De helden en hungry dead zijn zo fragiel dat ze voor het minste van hun basis breken. Hadden ze beter een steviger basis voorzien ipv fijne voetjes. Ach ja, oordeel zelf:

Slashers, Tentacles & Hellbats.

De "hungry dead" in al hun glorie. Prutswerk eerste klas.

De originele 4 helden. Let op de fragiele voetjes...
Benieuwd hoe lang het duurt eer ze afbreken.

Reaper Bones vs origineel

Geen opmerkingen: