zondag 5 oktober 2014

Wii Netflix!

Netflix has entered Belgium -> Belgium has entered the 21st century!
Ik heb zelf een Philips Smart TV (smart optie nooit eerder gebruikt) maar daar is nergens de Netflix applicatie op te bespeuren. Wél eigen video-on-demand diensten van Philips of hun partners, waarschijnlijk knelt daar het schoentje? Zelfs na een software update geen verandering merkbaar…
Gelukkig heb ik me ooit, in een ver verleden, een Nintendo Wii aangeschaft, die ook netwerkmogelijkheden heeft én nu ook een gratis “Netflix kanaal” aanbiedt tussen de kanalen van de Wii Store! Snelle installatie, registreren en je kan meteen beginnen kijken! De registratie is wel gemakkelijker via de PC wegens een toetsenbord dus best daarop uitvoeren en daarna op de Wii verder kijken. Ik koos zelf de moeilijkste optie (via de Wii remote en dan letters afschieten, een mini-game op zich) maar het werkte uiteindelijk wel.
Nu kijk ik dus 1 maand gratis, als ik niet reageer gaat daarna (stilzwijgend) het betalend abonnement in. Ten allen tijde opzegbaar dus geen probleem daar (was met Telenet destijds wel anders). En het aanbod? Dat valt best mee. Qua films valt het een beetje tegen (persoonlijke smaak + al veel gezien) maar ze beloofden een verdubbeling van het aanbod binnen het half jaar. Afwachten dus.
Maar wat reeksen betreft is het wel érg interessant. Ik kijk praktisch nooit (live) TV dus de optie om wanneer je wil eender welke aflevering van een reeks te zien, én onbeperkt spreekt me wel aan. Doe daar bovenop nog exclusieve reeksen die enkel via Netflix te bekijken zijn (House of Cards, From Dusk Till Dawn, ...) en het wordt nog interessanter. Het enige gemis is het gebrek aan Game Of Thrones of andere HBO-reeksen, maar daar speelt ook weer de exclusiviteit mee. En voorlopig geen American Horror Story of Walking Dead, al zou daar in de nabije toekomst verandering in moeten komen.
Nu begonnen met How I Met Your Mother (alle reeksen, een 185 afleveringen beschikbaar) wegens volledig gemist op TV en ik denk dat alleen daarmee mij betaalperiode binnen een maand al zal ingaan. Gedaan met op tijd voor de TV zitten of vergeten in te stellen op de digibox… vraag het gewoon op wanneer je wil kijken en bekijk het via streaming.
Groot nadeel: niks Belgische kanalen beschikbaar en ook de kinderprogrammatie is nogal beperkt, dus de Digicorder opzeggen is vooralsnog geen optie. Maar kom, 9€ per maand is niet onoverkomelijk én je spaart weer een hoop DVD-boxen uit.

Dan nog een technische opmerking: via de standaard Wii kabel is het beeld vrij wazig en wordt het in een lagere resolutie weergegeven. Schaf dus best de optionele Wii component kabel aan (ongeveer 30€) voor een exponentieel veel beter beeld. Ik heb de mijne in de Dreamland gehaald en daar geen spijt van. Via de standaard kabel flikkerde het beeld zelfs waardoor gamen uitgesloten was, nu zijn ook de Wii games opnieuw een optie (én in hogere resolutie), tot groot jolijt van Lars én de papa!
Al blijft de Wii natuurlijk een alternatieve oplossing. Liever rechtstreeks op de TV maar indien dat geen optie is (ik ga  niet alleen zijn hierin) en je hebt geen Playstation 3 of X-Box om in HD te kijken is de Wii ten zeerste aan te raden. En nu nog een aflevering How I Met Your Mother gratis streamen…

2 opmerkingen:

candyman zei

Mijn TV is ook te oud, sommige Philipsen zijn gewoon niet snel genoeg. Ik gebruik voorlopig een Android key (http://www.ugoos.nl/), werkt ook maar bediening niet ideaal. Zou ook liever via TV of WII-achtig ding gaan. Zeker DEREK checken Vincent...en je kan je loginID ook sharen he. DUs eventueel delen met vrienden, de rekening dus ook...

Vince zei

Derek stond na 5 minuten af. Niks voor mij dat soort "humor".

Verder meer dan genoeg in de "nog te bekijken" lijst. From Dusk Till Dawn the Series valt verrassend goed mee!