zaterdag 19 april 2014

AvX Finale

Gisteren nog eens afgezakt tot in 't Stad voor dé finale van het mega event van 2014, AvX (oftewel Avengers vs X-Men in clixvorm). Te winnen: 2 giant Phoenix Cyclopsen. Na 2 gewonnen en superspannende matchen uiteindelijk de finale tegen Ken gespeeld (white power cheese team) en alsnog zonder Phoenix huiswaarts mogen keren want én verloren én iemand had de laatste match opgegeven en Danny 400 punten kado gedaan waardoor de anderen geen kans meer hadden op de 2de plaats die op punten liep. Sympathiek. Al scheelde het niet veel heb ik van horen zeggen...
Toch een dikke proficiat aan de winnaars want de spanning zat er in, en dat de volle 3 matchen na mekaar!


Ik stel helaas vast dat de "hobby" hoe langer hoe meer een stressfactor en bron van ergernis wordt, dus vandaar het besluit om het te laten uitbollen. Ook die "witte powerkes" en de "traits" zijn onmogelijk te onthouden plus de regels blijven frequent veranderen, voor occasionele spelers als ik een absolute ramp.
De volgende sets zijn reeds besteld, én zien er super uit (X-Men: Days of Future past, Deadpool en na de zomer Guardians of the Galaxy) maar daarna ga ik het toch eens evalueren. En ik vrees met de doorwegende rol van de eeuwige files, verkeersdrukte en parkeerstress, met daarenboven andere factoren (waar ook €€€ een rol spelen) dat dat wel eens negatief kan uitdraaien voor de "hobby". Als de fun er af is wordt het misschien tijd ermee te stoppen.

We zien wel...

Geen opmerkingen: