Uitgangspunt was de vraag: “kan een
handvol helden een goed getraind regiment aan?”. Het antwoord:
“Jawel”.
Scenario: “King of the Hill”
oftewel: verover de ruïne gewijd aan Mythandir en verdrijf de
vijand.
Langs de ene kant onze 4 vaste
Wolfgarthse testhelden, geboost met nieuwe spreuken en bijgestaan door
een zekere Karl Leikfordsson (een éénmanslegertje zo blijkt later).
Langs de andere kant een heus regiment Keizerlijke troepen,
aangevoerd door een Ridder van de Zwarte Kraai en in de rangen
piekeniers, boogschutters, een Destructiemagiër en een Genezer (die
ook een nieuwe spreuk uit mag testen).
De magiërs beginnen het spel met het
traditionele afsteken van “Verlenging van het rode of magische
spoor”, Karl opent met “Manageleider” (Mythandir III, 3 mana van
elke kleur) waardoor hijzelf en alle bondgenoten casten aan 1 mana
minder per spreuk (minimum van 1 mana). De Keizerlijke gelederen
rukken al meteen op richting ruïne.
Van zodra spreuken kunnen worden
afgestoken breekt de hel los, vooral voor de arme soldaten. 1 Vuurbal
van Lilith eist bijna zes slachtoffers (magieresistentie zou nuttig
geweest zijn), drie kunnen kermend richting Genezer terugkruipen en die
steekt z’n nieuwe spreuk af: “Helende gezel”. Een vurige
entiteit verschijnt op het slagveld temidden de soldaten en geneest
hen in het gevecht één voor één met de mana van de
genezer! Die laat zich echter iets teveel gaan en z’n rode mana komt op
nul, dus bewusteloos tegen de vlakte. Exit Genezer. Exit ook Helende
gezel.
Tedev zet enkele soldaten vast met
“Voeten ter aarde” en wordt onzichtbaar eens het hem te heet
onder de voeten wordt. Thorwald vormt een éénmanslinie en houdt op
z’n eentje twee soldaten en twee boogschutters bezig, maar dient
wel z’n dikke helingspotion binnen te kappen na twee pijnlijke
treffers. Lilith legt een soldaat plat met een dikke “Schok” en
speelt verder artillerie met “Vuurpijlen”. Kylnar, die meestal
ergens achter verscholen zit en zich enkel voor het gevecht nuttig
maakt met alchemie en runes, test enkele nieuwe concocties uit. Hij
stijgt op, tot verbazing van de soldaat die hem net wou spietsen en
gooit dan een brandbom (“Alchemisch vuur”) op z’n tegenstander
waarop die brandend tegen de grond gaat. Imposant! Enkele
boogschutters schieten de halfling nét niet dood en hij vliegt dan
maar weg, onderwijl z’n helingspotion binnen kappend.
Karl gebruikt feitelijk nog maar één spreuk: “Magisch Projectiel” (Mythandir I, 1 van elke mana en 3 schade door pantser, géén magieresistentie van tel). De Ridder van de Zwarte Kraai zag het niet afkomen en diens Bliksems en Vuurballen worden allemaal door onze Witte Magiër geresisteerd. Pijnlijk! Karl maakt het af met een “Magische puls” (verhuisd van destructie naar Mythandir II en Balaeantis II, 2 mana van elke kleur en 8 door pantser in een straal van 30cm). De ruïne behoort onze helden toe, de meeste tegenstanders liggen tegen de korst.
Karl gebruikt feitelijk nog maar één spreuk: “Magisch Projectiel” (Mythandir I, 1 van elke mana en 3 schade door pantser, géén magieresistentie van tel). De Ridder van de Zwarte Kraai zag het niet afkomen en diens Bliksems en Vuurballen worden allemaal door onze Witte Magiër geresisteerd. Pijnlijk! Karl maakt het af met een “Magische puls” (verhuisd van destructie naar Mythandir II en Balaeantis II, 2 mana van elke kleur en 8 door pantser in een straal van 30cm). De ruïne behoort onze helden toe, de meeste tegenstanders liggen tegen de korst.
Via de magie in de ruïne steekt Karl
een dikke Mythandir spreuk af (Manabron, Mythandir V en 5 mana van
elke kleur!) waardoor hijzelf en z’n bondgenoten de rest van het
gevecht géén persoonlijke mana meer dienen te spenderen maar
rechtstreeks uit de “bron” tappen. Daarna is het vlug gedaan als
de vuurballen van Lilith mekaar in sneltempo opvolgen.
Lilith en Thorwald staan na een Vuurbal van Marcel de Destructiemagiër vrij laag qua levenspunten maar het gevecht is gewonnen nadat Karl via “Telekinese III” (Drakenmagie, 3 mana van elke kleur) het lichaam van de Zwarte Kraairidder op de priester katapulteert. En zo’n ridder in half-plaat komt nogal aan. De overgebleven soldaten maken zich uit de voeten.
Lilith en Thorwald staan na een Vuurbal van Marcel de Destructiemagiër vrij laag qua levenspunten maar het gevecht is gewonnen nadat Karl via “Telekinese III” (Drakenmagie, 3 mana van elke kleur) het lichaam van de Zwarte Kraairidder op de priester katapulteert. En zo’n ridder in half-plaat komt nogal aan. De overgebleven soldaten maken zich uit de voeten.
Erg tevreden over de nieuwe spreuken en
de balans alom.
Karl was nu wel een beest op het slagveld wegens een enorme voorraad mana en zeldzame Mythandir spreuken die vooral de bondgenoten nog beter maakten (en een mythril maliënkolder die z’n pantser even op 17 zette). Vooral Kylnar verraste door de paar nieuwe alchemische brouwsels die offensief werken én de hele resem potions met effecten die op LARP onmogelijk geloofwaardig uit te spelen zijn: vliegen, groeien, krimpen, water ademen, …
Lilith heeft haar enige nieuwe spreuk zelfs niet moeten testen: “Destructieve gezel” (Destructie IV, 4 rode mana) dat een vuurelementaal tussen de vijandige troepen had opgeroepen. Het was er over geweest!
Karl was nu wel een beest op het slagveld wegens een enorme voorraad mana en zeldzame Mythandir spreuken die vooral de bondgenoten nog beter maakten (en een mythril maliënkolder die z’n pantser even op 17 zette). Vooral Kylnar verraste door de paar nieuwe alchemische brouwsels die offensief werken én de hele resem potions met effecten die op LARP onmogelijk geloofwaardig uit te spelen zijn: vliegen, groeien, krimpen, water ademen, …
Lilith heeft haar enige nieuwe spreuk zelfs niet moeten testen: “Destructieve gezel” (Destructie IV, 4 rode mana) dat een vuurelementaal tussen de vijandige troepen had opgeroepen. Het was er over geweest!
Bewijst ook de theorie dat mits genoeg
boost (pantser hoog genoeg, magieresistentie en de nodige runes tegen
eerste slagen en pijlen) en een beetje offensieve kracht mindere
tegenstanders (de meeste soldaten waren gezel) nog maar weinig kans
maken tenzij er érg goed met de D20 gerold wordt. En spreuken
blijven uiterst dodelijk zonder magieresistentie (1 vuurbal kunnen
negeren maakt al een groot verschil).
Maar onze helden mogen dan wel de ruïne
veroverd hebben, er dreigt al een nieuw gevaar aan de grenzen van het
slagveld… tijd voor: Zwarte magie!
Wordt vervolgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten