Manticore 3.5 Systeem Test #3


Met dank aan Lars voor het rollen van de dobbelstenen!

Destructiemagie + Meesterschappen + een eerste Summoning spreuk!

Onze Wolfgarthse vrienden vinden diep in de moerassen de bron van het onheil dat het naburige dorpje trof: een demonische totem van de vorzen, bewaakt door de vors sjamaan en diens volgelingen.


De vorzen winnen initiatief en stellen zich meteen defensief op achter de afgebrokkelde muren. De vors sjamaan doet telkens “Verlenging van het rode spoor” om z’n destructiespreuken meer bereik te geven.
Onze helden doen wat verwacht wordt: Tedev zet dingen vast (“Voeten ter aarde”) en wordt onzichtbaar eens het gevaar te dichtbij komt (niveau 3 dus hij kan gaan en staan waar hij wil), Thorwald en sidekick Sovelos (aka Frog Fodder) houden de vorzen en hun huisdierkikkers bezig, terwijl Lilith haar magie versterkt en Vuurlansen op de tegenstanders loslaat (8 schade op pantser + DUW effect). gaat vlot, totdat de sjamaan een stervende vors opoffert om via zijn totem een demoon op te roepen! Het arme wezen barst open en daar staat een enorme blauwe paddendemoon te likkebaarden naar onze sappige Wolfgarthse helden!
Zo’n vorsdemoon doet +5 aanval voor de machtige 1D6+3 schade, dus dan gaat het vlug, zeker als ook de andere vorzen gestoord beginnen rollen. De dikste vors springt op Lilith en dwingt de tovenares haar genezingsdrank binnen te kappen en te vluchten.

De vorzen bewaken hun demonische totem
(10 levenspunten, 4 soak en 6 rode mana)

Tedev wordt onzichtbaar na een kikker te hebben vastgezet

Kikkerdemoon!

Het gevecht splitst zich in twee: de krijgers hebben hun handen vol met de demoon en de dikke vors en gaan kort op elkaar tegen de vlakte. Sovelos als laatste, dus die wordt opgevreten door de monsters (en ze genezen 1 per ronde!). Kylnar schiet Thorwald ter hulp en kapt zijn helingsdrankje in de bewusteloze krijger (0 levenspunten) maar wanneer die bijkomt merken de vorzen hem op (gerold en ontwaakt uit hun feeding frenzy). Ze springen met 2 op de arme halfling en zetten hem gelijk op 1 levenspunt. Paniek!

Ondertussen probeert Tedev onzichtbaar de totem stuk te slaan maar die blijkt te sterk voor onze tovenaar (2 schade met staf tov 4 soak van de totem). Lilith helpt hem vanachter een muurtje en dat gaat vlot, gelukkig heeft ze magieresistentie tegen de Vuurlansen van de vors sjamaan, of het was snel gedaan geweest voor de tovenares (8 schade vs 2 soak).
Met de totem kapotgeblazen (mission: accomplished! XP!) vluchten de overlevenden de wouden in, Sovelos is niet meer te redden (een hoopje beenderen en aangevreten ingewanden), Thorwald probeert de demoon af te leiden en komt op –1 te staan (stervende) maar alle vorzen + demoon gaan achter de vluchtende Wolfjes aan…

 Dode of stervende helden en vluchtende overlevenden...

Op LARP zouden de figuranten het na 5 minuten (meestal sneller) opgeven en met de noorderzon verdwijnen (richting spelkot) waarop een onzichtbare Tedev zou terugkeren en (nét op tijd) nog een helingsdrankje in Thorwald kappen en de krijger op de valreep redden. Waarop de helden het pantser laten herstellen, wonden genezen en zich gaan bedrinken in de lokale herberg!

Wat leren we? Summoning spreuken zijn leuk, deze was nu wel speciaal wegens offer via totem om demoon te laten verschijnen gedurende 1 gevecht.
Ook Thorwald had een vette kluif aan de vors kampioen (ook Meester 1H-wapens) en de demoon (Meester demonische vuisten), en dan kunnen de levenspunten ineens erg vlug naar beneden gaan!

Volgende keer meer focus op magie (mage duel?) en witte en zwarte magie eens uitwerken.

Wordt vervolgd

Reacties

Populaire posts van deze blog

Legion

Carnaval vlaaikes